reklama

ChaChaLand 2008 EVOlution

Letný detský tábor. Najlepší z najlepších. Očami dieťaťa i dospeláka. ChaChaLand navštevujem od r. 2001. Kebyže som fatalista, tak vďačím osudu za to, že ma sem zavial. Ja ale budem radšej ďakovať gymnáziu, ktoré som navštevovala 8 rokov (GLS) a spolužiačke, ktorá ChaChaLand začala navštevovať už niekoľko rokov predtým.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Hore 6. oddiel a dole ChaChaDanceGroup :)
Hore 6. oddiel a dole ChaChaDanceGroup :) (zdroj: MaPo)

Ale späť k téme.. dovolím si rozčleniť svoj prvý kostrbatý blogový príspevok na 4 časti.1. DIEŤA V TÁBORE (2001 - 2002)Prvá myšlienka, ktorá mi práve napadla, bola optimistická :) Keď som bola prvýkrát v tábore, vyhrala som hneď v prvej súťaži druhé miesto. Omotali okolo mňa plachtu, trochu som sa povlnila a bola som Arabka. Takže "éra ChaChaLand" (hoci som vtedy ešte netušila, že tam strávim niekoľkonásobne viac krásnych chvíľ) začala úspešne.Nadväzovanie kamarátstiev, formovanie vzťahov s vedúcimi, nočné rozhovory do ranných hodín, kvantum sladkostí, ktoré cestovali od maminy z Bratislavy v balíku,... spomienok je neúrekom a pri každej z nich sa mi vynorí úsmev na tvári. Všetko to bolo také bezstarostné, akurát tá ranná rozcvička ma ničila :) Toto boli krásne 2 turnusy, za ktoré ďakujem.2. PRAKTIKANTKA V TÁBORE (2003 - 2004)Hmm... trochu priskoro. Ja som už raz taká - neviem vydržať a do všetkého sa ženiem hneď, ako sa naskytne prvá príležitosť. Všetci moji terajší mladí kolegovia - vedúci boli praktikantmi od 16, iba ja musím začať už v 15, aby mi náááhodou niečo neušlo... ach jaj, som nepoučiteľná. Dnes by som kľudne strávila v tábore rok navyše ako dieťa, no asi by to nebolo s kostolným poriadkom :)Každopádne, toto obdobie obsahovalo ďalšie 2 skvelé turnusy, v ktorých sa, vďaka praktikantskej pozícii, vyskytlo niekoľko výhod oproti predošlým rokom: predĺžená večierka, účasť na porade, pomoc vedúcim (áno, vtedy som to brala ako výhodu... dnes by som ten čas asi preležala v posteli ;)... Cítila som sa prosto ako taká "malá veľká", moji rovesníci boli "len deti" a ja som bola "už praktikantka"... sladkých 15 :)3. VEDÚCA V TÁBORE (2006 - 2007 - 2008)Veľmi prekvapujúce, veľmi vyčerpávajúce a veľmi emotívne.Takto by som charakterizovala postavenie vedúceho v ChaChaLande po dovŕšení 18 rokov. Prvýkrát ako vedúci. Stelesnená autorita. Oproti dobám minulým odpadáva možnosť účasti v súťažiach a popoludňajšieho odpočinku. Pridáva sa však oveľa viac: ZODPOVEDNOSŤ, pozícia "náhradného rodiča", akútny nedostatok spánku, potreba operatívneho myslenia pri riešení problémov, rozvaha pri nočnej kontrole areálu a OBROVSKÁ DÁVKA TRPEZLIVOSTI.Keď som bola v puberte, myslela som si, že nemám rada deti. Prvý rok na poste vedúcej v ChaChaLande mi prevrátil moje domnienky naruby. Mám rada deti. Tie poslušné. Aj tie hlučné, problémové, ktoré sa chcú stoj čo stoj podobať dospelým skôr. než je treba. Občas v nich vidím seba... vtedy si uvedomím, ako ten čas letí... ale o tom niekedy nabudúce.4. ChaChaLand 2008 EVOlutionTento rok bol pre mňa prelomový. Myslím v táborom poňatí. Dostalo sa mi tých najlepších detí, aké sa premávali po celučičkom areáli vo veku cca 12 rokov. Dievčatá - vždy vyfintené, usmiate, bláznivé, citlivé... prosto úžasné. Chalani milí, slušní, neustále v pohybe... tak správne energickí. Týchto spolu 14 detí v mojom 6. oddieli mi z tohtoročného tábora urobilo silný emocionálny zážitok - kvôli nim sa oplatí vždy vrátiť. Musela som im sľúbiť, že prídem aj o rok a vytvoríme rovnaký oddiel - som zvedavá, ako to dopadne :) Veľké plány sa vymýšľajú každý rok, no nie vždy sa všetky očakávania naplnia.No nielen deti tvoria tábor. Najsilnejšou zložkou je kolektív vedúcich. Ak si nerozumejú, deti to vycítia a všetko sa pokazí. Toto ale nie je náš prípad. 80% tohtoročných vedúcich vyrastalo v ChaChaLande a iný tábor už odvtedy nenavštívili. Azda vyzeráme trochu primlado, no vôbec nám to nebráni v tom, aby sme boli zároveň zodpovední, kreatívni a schopní vytvoriť deťom zážitok, na ktorý budú ešte dlho spomínať so slzami na krajíčku.Hmm... ako tak čítam celý tento príspevok, príde mi stašne strojovo napísaný... akoby som nevedela vyjadriť svoje emócie a to, o čom som vlastne chcela písať...ChaChaLand je jednoducho čarovný. Celá atmosféra, súzvuk vedúcich, šikovné deti... toto všetko vyvrcholí na záverečnej diskotéke, ktorá tento rok prekonala všetky očakávania. Plakali takmer všetci vrátane vedúcich... srdce mi šlo puknúť, keď mi "moje" uplakané deti sľubovali, ako sa o rok stretneme znovu...Neviem, v čom to je. Každý rok sa to pýtam jedného môjho trnavského kolegu-spoluvedúceho (týmto zdravím :), no odpoveď sa asi nedá vyjadriť slovne.Každý rok po návrate z tábora si sadnem do izby na posteľ a mám pocit, akoby niekam zmizlo šťastie. Silné slová? Áno. Ale pocit je pocit. ChaChaLand je nabitý pozitívnou energiou, nie nadarmo je to Zem smiechu a zábavy. Keby som to ale nezažila na vlastnej koži, nikdy by som neuverila, že pracujúca 20ročná študentka môže tak smútiť za "cudzími" deťmi, kolegami, ktorých vidí cez rok menej než zriedka a atmosférou, ktorá je vytvorená tvrdou prácou niekoľkých hláv a množstva šikovných rúk.MILUJEM TO TAM. Bez akejkoľvek nadsázky tam každý rok strávim tie najkrajšie chvíle, kedy sa okolitý svet na pár dní stratí z dohľadu a ja žijem len pre táborové aktivity.

Veronika Gulášová

Veronika Gulášová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Z každého rožku trošku.. seriózna, pojašená, citlivá, vášnivá, spontánna ... proste ja. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu